Content Marketing, de sleutel tot succes?

Content is King. Het is een gevleugelde uitspraak die veel mensen kennen, maar waar niet altijd iets mee gedaan wordt. Helaas zorgt dat ervoor dat veel websites op een gegeven moment tot stilstand komen. Die websites moeten vervolgens gepromoot worden via advertenties en reclames en aangezien de concurrentie redelijk groot is tegenwoordig, zijn de prijzen daarbij flink. Het zijn uitgaven die niet altijd terug verdiend kunnen worden. Daarom is wat extra aandacht voor content marketing wel op zijn plaats.

Content marketing is het ontwikkelen van content op een constante basis, waarbij vaak gebruik gemaakt wordt van de storytelling die al in het bedrijf aanwezig is. Op die manier blijft de inhoud van de website fris, en dat is belangrijk om wel twee redenen. Allereerst heeft een bezoeker altijd iets nieuws te lezen, waardoor deze zich welkom voelt. De eigenaar van de website is immers aan het werk geweest om iets op te zetten. Aan de andere kant zijn de zoekmachines ook altijd erg blij met content marketing. Wanneer een lange tijd niets gebeurt met een website, komt deze tot stilstand en de zoekmachines nemen dan aan dat de website inactief is. Daarom zal de website wegzakken in de zoekresultaten.

Het grootste probleem met content marketing is dat het een lastig vak is. Veel eigenaren van websites hebben of nemen er de tijd niet voor, omdat zij dingen moeten doen waar zij wel goed in zijn. Teksten met spelfouten zijn slecht voor het imago en halve teksten leveren geen klanten op. Daarom wordt dit werk bijzonder vaak uitbesteed, aan de mensen die dit als hun beroep hebben. Op die manier kan de eigenaar van de website gewoon verder met ontwikkelen en wordt de content marketing voor een klein bedrag door een ander bedrijf geregeld.